Har ni uppmärksammat Animos nya kampanj? Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om bilderna, men om man vill ha uppmärksamhet så har de i alla fall lyckats! Roligt ändå med ridkläder som visas upp på ett annorlunda sätt tycker jag. Spontant så är första reaktionen att ”naken tjej klänger på kille” – men det finns ju motsvarande bilder på påklädd tjej/avklädd kille också. Dock är det fler bilder med avklädda tjejer ska tilläggas, så det är ju inte helt balanserat om man ska vara gnällig. (På fotona ser vi bland annat Animos sponsorryttare Kevin Staut, Scott Brash, Adelinde Cornelissen och Maikel van der Vleuten. Kanske är det så enkelt att de endast har EN kvinnlig sponsorryttare?)
Bortsett från att man kan tycka att bilderna är sexistiska så tycker jag de är konstnärliga och skitsnygga. MEN – man tittar mer på den tatuerade människan än på kläderna, i alla fall jag. Vad tycker ni? Är det ”too much”? En tanke är förstås att många barn och ungdomar rider och antagligen stöter på dessa bilder, och det känns väl inte riktigt okej. Frågan man ställer sig är väl vilken kundgrupp de riktar sig mot?
Hela katalogen finns här.
2 svar
Ja fokus blir lätt på den personen utan kläder 😉 men som sagt de får ju grym uppmärksamhet och syns på fler ställen än vad de skulle göra med bara påklädda modeller. Det är nog en del av poängen och lite som det ser ut idag med reklam och exponering. För övrigt är det snygga kläder och bilder, men den andra bilden i serien ser den halvnakna mannen ut att ha helskägg pga skuggningen..det verkar vara en miss av fotografen. 🙂 eller?
Han har helskägg. Syns på andra bilder!